Jarosław Denysenko
Członek Związku Polskich Artystów Fotografików
Opera - prasa
Włodzimierz Denysenko - bas baryton
Vivamus molli(...) Gdy chodzi o Włodzimierza Denysenko publiczność zgotowała mu najdłuższą owację i domagała się "bisów". Denysenko posiada czysty, piękny, szlachetny głos, czego zazdrości mu na pewno niejeden tutejszy artysta.
Nowy Świat (USA),z dnia 9 XII 1953
(Z turnee artysty po USA) s tincidunt dapibus. Integer molestie tincidunt nunc sit amet rutrum.
(...) W obsadzie pierwszej zdecydowanie wyróżniał się Włodzimierz Denysenko w partii basowej Scarpia. Doskonałość aktorska szla w parze z nieskazitelnie poprawną stroną wokalną. U solisty tego podziwiać należy nie tylko metaliczny, głęboki i czysty głos, lecz równierz inteligencję w kształtowaniu postaci.
R.Bukowski
Gazeta Robotnicza z dnia 7 XII 1961
(...) Z solistów na pierwszy plan wysuwa się niezawodny Włodzimierz Denysenko w roli swata Kecala. Dzięki doskonałemu głosowi, dużej inteligencji i wrażliwości, artysta ten stworzyl postać logiczną i pełną.
R.Bukowski
Gazeta Robotnicza z dnia 16 XI 1962
(...) Znakomity głosowo i aktorsko Włodzimierz Denysenko w roli kardynała Brogni
Słowo Powszechne ,1963
(...) na pierwszy plan wysuwa się tu Włodzimierz Denysenko w partii tytułowej. W ciągu ostatnich kilku lat stał się on śpiewakiem dużej klasy; jego ciemny, basowy raczej głos doskonale odpowiada dramatycznemu charakterowi partii Makbeta, a duża rozpiętość skali pozwala pokonywać swobodnie także wysokie frazy, pisane w zasadzie na baryton.
Józef Kański
Trybuna Ludu z dnia 10 IX 1964
(...) Bas-baryton Włodzimierz Denysenko włada bogatym i pięknym głosem, i scenicznym temperamentem. Duże wyczucie dramatyzmu wykazał w interpretacji roli Mefista zaś w roli Scarpi wystąpił ze swoistą koncepcją , odrzucając elementy naturalizmu.
Wypowiedź rektora Konserwatorium w Clui.
Z prasy rumuńskiej po gościnnych występach
Opery Wrocławskiej w r. 1964
(...) Z grupy solistów na szczególne wyróżnienie zasługuje sylwetka aktorska swata Kecala (Wlodzimierz Denysenko); ten artysta popisał się nie tylko wyrazistą grą, lecz również świetnym głosem, był nieprzerysowany, swobodny i pozostawił najsilniejsze wrażenie.
Zdzisław Sierpiński
Życie Warszawy z dnia 23 II 1968
(...) [Prasa Moskiewska] poodkreśla zdumiewające warunki glosowe i sceniczne Wlodzimierza Denysenko.
Z relacji korespondenta moskiewskiego
Z relacji korespondenta moskiewskiego
Życia Warszawy o spektaklu Strasznego
Dworu Moniuszki w Teatrze Wielkim ZSRR
w Moskwie, dn. 14 XII 1967
(...) Włodzimierz denysenko w roli zlodziejaszka Tracolla, nie tylko dobrze śpiewał, ale i tańczył. Pierwszy raz widziałem basa bijącego w powietrzu nogami klasyczne "czwórki".
Jerzy Waldorff
Polityka z dnia 20 II 1971
(...) Najbliższy ideału bohaterów Mozarta był Włodzimierz Denysenko w partii i roli Figara...
Jerzy Waldorff
Polityka z dnia 4 IV 1970
(...) Jest to dramat ludu, jednakże Borys pozostaje głowną postacią, kreowaną w tym spektaklu przez Włodzimierza Denysenkę, młodego śpiewaka, którego nazwisko trzeba sobie zapamiętać. Już nawet postawą przewyższa on wszystkich pozostałych; aktorsko przedstawił w sposób rozdzierający upadek dręczonego wyrzutami sumienia cara, a głosowo przypominał stale wielkiego Szaliapina.
W. Abagg
Hornener Anzeiger z dnia 24 X 1973
(...) Dzieło Szostakowicza jest nie tylko operą, ile dramatem muzycznym (...) w Którym wszystkie elementy współgrać powinny na równych prawach, zatem obok śpiewu nie mniej ważne jest aktorstwo. W takim zaś sensie prawdziwą kreację w warszawskiej Katarzynie Izmaiłowej stworzył Włodzimierz Denysenko, od wnętrza prawdziwy, krwistyu stary kupiec Izmaiłow.
Jerzy Waldorff
Polityka z dnia 18 II 1976
Edyp nie jest operą łatwą. Na szczególną uwagę zasługuje Włodzimierz Denysenko jako wielki Kapłan
Dann Potts
Opera News 1978
W. Denysenko - B.Godunow 1972 r.
Uwaga: Korzystanie z tej strony bez zmiany własnych ustawień, oznacza akceptację faktu, że pliki cookies (ciasteczka) są zapisywane w przeglądarce użytkownika. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
All Rights Reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone © Copyright Jarosław Denysenko - 2019.
Adres URL praw autorskich: http://www.zpaf.pl